Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Παρέμβαση σε διάσκεψη για τα Τεχνικά Έργα (2008)

ΕΓΝΑΤΙΑ ΖΩΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Αναμφισβήτητα η Εγνατία οδός είναι ένα στρατηγικής  σημασίας έργο που αποτελεί τον μοχλό για την ανάπτυξη της Β. Ελλάδας.

Η Θεσσαλονίκη διαδραμάτιζε πάντα τον βασικότερο ρόλο στα Βαλκάνια. Με την νέα φάση στην οποία μπήκαν οι γειτονικές Βαλκανικές χώρες ,την ένταξή τους στην Ε.Ε. και την αναπτυξιακή τους τροχιά  η Θεσσαλονίκη έπρεπε να αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές για να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στον προαιώνιο ρόλο της ,αυτόν της πρωτεύουσας των Βαλκανίων.

Η Εγνατία συνδέει την πόλη με τις γειτονικές πρωτεύουσες , αποτελεί δρόμο εμπορίου, φορέα πολιτισμού ,την καθιστά επίκεντρο της ευρύτερης περιοχής.

Η Εγνατία σε συνδυασμό με την επέκταση του αεροδιαδρόμου και του αερολιμένα , με την επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού , τη δημιουργία του προαστιακού, της εξωτερικής περιφερειακής, του μετρό θα μετατρέψει την πόλη σε βασικό κόμβο για την ανάπτυξη του εμπορίου ,την διάδοση των επιστημών και της τεχνολογίας ,της βιομηχανικής αναγέννησης.

Η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε μια πόλη του Σήμερα, όχι του Αύριο, γιατί είναι ήδη μια πόλη του Χτές, όπως την απαξίωσε η πολυετής  συντηρητική Διοίκηση. Είναι μια πόλη «τσίρκο» εντυπωσιασμού όπως την κατάντησε η κυβέρνηση της Ν.Δ.

Την στιγμή που οι γειτονικές  πόλεις καλπάζουν προς την ανάπτυξη η Θεσσαλονίκη κομμάτι-κομμάτι πουλιέται σε ιδιώτες. Σήμερα το λιμάνι της, αύριο ο αερολιμένας ίσως κι σταθμός κ.ο.κ.
Μια πόλη γεμάτη σταματημένα εργοτάξια εξ αιτίας της αναποτελεσματικότητας της κυβέρνησης και της αδυναμίας του κράτους να απορροφήσει κονδύλια της Ε.Ε.
Μια πόλη που οδηγείται  μέρα με τη μέρα στην απομόνωση ,την αποβιομηχάνιση και την εμπορική απονεύρωση.

Το πλούσιο ,ευρηματικό ,ανθρώπινο δυναμικό της πόλης το δημιουργικό της στοιχείο απογοητευμένο φεύγει στην Αθήνα ή το εξωτερικό αφού τα μόνα που βιώνει είναι ο εμπαιγμός και η ασφυξία. Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη της χαμένης ευκαιρίας.

Τα πολυδιαφημισμένα έργα, τα έργα που είναι απαραίτητα για να δώσουν στην πόλη νέα ώθηση είναι σε αδιέξοδο. Καθυστερήσεις , υποχρηματοδοτήσεις  και ακυρώσεις έργων ,όλες με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης αλλά και της αδιάφορης και κοντόφθαλμης τοπικής διοίκησης , αφού ακόμη και σε ζητήματα όπως η σχολική στέγη ,τα αντιπλημμυρικά έργα ,η προστασία από φυσικές καταστροφές, η προστασία του περιαστικού δάσους , η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς κ.α. ,δεν υπάρχει καμία πρόοδος.

Διάβασα τελευταία στον τίτλο κάποιας εφημερίδας « Θεσσαλονίκη, η νύφη που έμεινε στο ράφι» ,είναι θλιβερό μα είναι η αλήθεια .Η πόλη αισθάνεται εγκαταλειμμένη ,προδομένη και παραγκωνισμένη.
Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να έχει συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις για την πόλη και να δεσμευτεί για την υλοποίησή τους.

Αναφέρθηκε ο πρόεδρος στο Θέμα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ. Πράγματι το ΠΑΣΟΚ διατύπωσε την πρόταση αυτή το ’99, μαζί με το θεσμικό εκσυγχρονισμό της. Στη συνέχεια την ενέταξε στο φάκελο της διεκδίκησης της ΕΧΡΟ. Την ακύρωσε η συντηρητική  διοίκηση του Δ.Θ. και η κυβέρνηση και έρχεται 5 χρόνια μετά ο Πρωθυπουργός ναι την εξαγγείλει  σαν το μεγάλο όραμα!
 Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης στην τοπική αυτοδιοίκηση απέδειξαν ότι είναι κομματικά παρελκόμενα και δεν εκφράζουν την πόλη και τα συμφέροντά της.
Όμως και το ΠΑΣΟΚ  δεν πάλεψε με όλες του τις δυνάμεις το θέμα όλα αυτά τα χρόνια με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει σύγχυση και ο Πρωθυπουργός και ο Δήμαρχος να εμφανίζουν ως δική τους πρόταση αυτή της μετεγκατάστασης.
Αυτό εννοώ λέγοντας ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να διατυπώσει καθαρά τις δικές του προτάσεις.

Αυτή η διάσκεψη είναι είναι  μια ένδειξη ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αυτή την πρόθεση






                                                                                   ΔΗΜΗΤΡΑ  ΑΓΚΑΘΙΔΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου