Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Τοποθέτηση στον απολογισμό του Δ.Θεσσαλονίκης(2007)

Κύριε πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε ,αγαπητοί συνάδελφοι ,αγαπητοί συμπολίτες

Πράγματι τα προβλήματα της πόλης είναι πολλά και σημαντικά και θεωρώ πως η διοίκηση του Δήμου δεν δείχνει πάντα την απαραίτητη ευαισθησία και το ενδιαφέρον για την αντιμετώπισή τους όπως επισήμανε και η επικεφαλής της παράταξης μας κα Αράπογλου.

Θα ήθελα όμως σαν μητέρα μικρού παιδιού και πρώην γραμματέας της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δ΄ Δημ. Διαμερίσματος να επικεντρωθώ σε ένα από τα σημαντικότερα θέματα -αυτό της Σχολικής στέγης και των παιδιών της Πόλης μας.

Δυστυχώς η Θεσσαλονίκη δεν είναι πόλη φιλική στα παιδιά αφού δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι, πεζόδρομοι και προσπελάσιμα πεζοδρόμια σε κάθε γειτονιά της .
Το αφιλόξενο πρόσωπό  της πόλης προς τα παιδιά ενισχύεται από τον επιπόλαιο και επιφανειακό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Διοίκηση  του  Δήμου το θέμα της Σχολικής Στέγης.
Χωρίς ολοκληρωμένο πρόγραμμα ,βασισμένο σε καταγραφή των υπαρχόντων κενών οικοπέδων του Δήμου και των χαρακτηρισμένων οικοπέδων σε κάθε περιοχή σε σχέση με ολοκληρωμένη μελέτη του πληθυσμιακού χάρτη της πόλης και του αριθμού των μαθητών, την μετακίνηση των νοικοκυριών και την προοπτική ανάπτυξης  της κάθε περιοχής.
Χωρίς να λαμβάνονται υπ΄όψην οι ανάγκες σε νηπιαγωγεία – δημοτικά – γυμνάσια με βάση τις προηγούμενες παραμέτρους.
Χωρίς να γίνεται προσπάθεια για χωροταξική και ορθολογικότερη κατανομή των μαθητών ανά τμήμα.
Με πάγια τακτική τις προσθήκες αιθουσών στα ήδη μικρά τσιμεντοστρωμένα προαύλια.
Χωρίς να αξιοποιεί τις δυνατότητες που παρέχει ο ΟΣΚ για απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σχολικών κτιρίων .
Το αποτέλεσμα είναι : να υπάρχει στην πόλη 30% διπλοβάρδια ,κυρίως σε νηπιαγωγεία ,δημοτικά και ΤΕΕ, ενώ όλοι οι όμοροι Δήμοι ,αν και μικρότεροι έχουν κατά πολύ μικρότερα ποσοστά (παρά τη διαρκή μετανάστευση μαθητών από την Θεσσαλονίκη προς αυτούς.)
Τα οικόπεδα του Δήμου εκποιούνται και πολλά χαρακτηρισμένα , αποχαρακτηρίζονται ή κινδυνεύουν να αποχαρακτηριστούν.
Το πρόγραμμα Σχολικής Στέγης του Δήμου για το 2000-2006 περιέχεται σχεδόν αυτούσιο στο πρόγραμμα του 2007-2012 , αφού ελάχιστα σχολεία κτίστηκαν την προηγούμενη εξαετία. Και βέβαια δεν μπορεί να μας πείσει ότι το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί αυτήν την εξαετία.
Ο Δήμος καλύπτει την αδιαφορία και την αναποτελεσματική του πρακτική επικαλούμενος την αναρμοδιότητά του και ονομάζει αρμόδιους για το Θέμα τη Νομαρχία , τον ΟΣΚ και το Υπ. Παιδείας , ενώ δεν παίρνει καμία πρωτοβουλία να ασκήσει πίεση προς αυτούς εάν δεν προβούν Γονείς και παιδία σε μαζικές κινητοποιήσεις , όπως πρόσφατα έγινε με την «αλυσίδα» και το οικόπεδο της «Παπάφη –Λαχανά-Ιωαννίνων».

Εμείς ως παράταξη πιστεύουμε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πλέον αρμόδιος για τη ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ και προτείνουμε:
Την δημιουργία τεχνικής Υπηρεσίας Σχολικής Στέγης η οποία θα ασχολείται  συστηματικά με:
-την  καταγραφή κενών και διαθέσιμων οικοπέδων καθώς και με την καταλληλότητά τους για ανέγερση σχολικών κτιρίων σύμφωνα με τις προδιαγραφές
-την δημιουργία πληθυσμιακού χάρτη της πόλης όπου θα καταγράφεται ο αριθμός των μαθητών ανά εκπαιδευτική βαθμίδα( Νηπιαγωγεία –δημοτικά –γυμνάσια), η πυκνότητα και η σύσταση του πληθυσμού κάθε περιοχής, οι προοπτικές αύξησης ή μείωσής του σε βάθος χρόνου,   ανάλογα με τις τάσεις  ανάπτυξης η μετανάστευσης που υπάρχουν.
- την χωροταξική κατανομή των μαθητών
- την αισθητική αναβάθμιση των όψεων και των αιθουσών
- θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για πράσινες σχολικές αυλές
- προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής
-με έργα υποδομής για ασφαλή σχολική εκδρομή και ειδική σήμανση σε περιοχές γύρω απ’ τα σχολεία.
-με  επισκευές και φύλαξη των σχολικών κτιρίων.
Προτείνουμε:  τον εμπλουτισμό της σχολικής ζωής με δράσεις  και ε κδηλώσεις ,τη δημιουργία συμβουλευτικής γονέων, τοποθέτηση κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων στα σχολεία.

 Τα παιδιά είναι το κεφάλαιο της πόλης, είναι το μέλλον της  και πρέπει αυτή η πόλη να πάψει να είναι αφιλόξενη γι’ αυτά.
Πρέπει να φέρουμε το χαμόγελο στα χείλη των παιδιών μας,       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου